Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2011

Aνοιχτή επιστολή συναδέλφου προς τον κ. υπουργό οικονομικών

Κύριε Υπουργέ,

Το Νομοσχέδιο για το νέο μισθολόγιο – βαθμολόγιο στο Δημόσιο αποτελεί ένα επιπρόσθετο βήμα προς την περαιτέρω ηθική εξαθλίωση και οικονομική συρρίκνωση των δημοσίων υπαλλήλων, καθιστώντας το συνάμα εργαλείο ανισότητας, αδικίας και αναξιοκρατίας, κυρίως των υπαλλήλων, οι οποίοι δαπάνησαν χρόνο, χρήματα και κόπο για την απόκτηση μεταπτυχιακών και διδακτορικών διπλωμάτων, στοχεύοντας στην καλύτερη ανέλιξη τους στο Δημόσιο και βελτίωση των οικονομικών τους απολαβών.

Πιο συγκεκριμένα: στο άρθρο 28 του Νομοσχεδίου (Μεταβατικές και τελικές διατάξεις του Δευτέρου Κεφαλαίου. Κατάταξη και προϋποθέσεις και κριτήρια επιλογής του υπηρετούντος προσωπικού) απουσιάζουν οι διευκρινήσεις για την κατάταξη των υπηρετούντων υπαλλήλων ΠΕ και ΤΕ, που κατέχουν διδακτορικό ή μεταπτυχιακό δίπλωμα, οι οποίες όμως διευκρινήσεις αναφέρονται ρητά στην Αιτιολογική Έκθεση του Σχεδίου Νόμου για τις "Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, ενιαίο μισθολόγιο-βαθμολόγιο, εργασιακή εφεδρεία και άλλες διατάξεις εφαρμογής του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-2015", η οποία δημοσιεύτηκε στην Ιστοσελίδα της Βουλής των Ελλήνων στις 06-10-2011.


Αντιθέτως, οι νεοδιοριζόμενοι υπάλληλοι ΠΕ και ΤΕ με μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών, χαίρουν της ευεργετικής και δίκαιης αντιμετώπισης του νομοθέτη, κατατάσσοντάς τους σε βαθμό Ε' ή Δ', αναλόγως του μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τους διπλώματος αντίστοιχα (άρθρο 6, παρ.4). Σύμφωνα με το ίδιο άρθρο, οι νεοδιοριζόμενοι υπάλληλοι έχουν τη δυνατότητα να αναγνωρίσουν έως και επτά (7) έτη προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα. Επιπλέον και με βάση την παρ.4 του άρθρου 28, προστίθεται πλασματικός χρόνος τριών (3) ετών για την τελική τους κατάταξη, στους υπάλληλους που υπηρετούν σε κατηγορία ανώτερη των τυπικών προσόντων που κατέχουν.


Σύμφωνα λοιπόν με το παρόν Νομοσχέδιο, ο νεοδιοριζόμενος υπάλληλος ΠΕ με διδακτορικό δίπλωμα κατατάσσεται ως δόκιμος στο βαθμό Δ'. Στην περίπτωση που ο υπάλληλος έχει προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα, τότε μπορεί επίσης να αναγνωρίσει (μετά τη μονιμοποίησή του) μέχρι και 7 έτη για τη βαθμολογική και μισθολογική του ένταξη. Στην καλύτερη περίπτωση επομένως και με βάση το άρθρο 7 του Νομοσχεδίου, ο συγκεκριμένος υπάλληλος μπορεί να προαχθεί στον βαθμό Β' σε μόλις 2 έτη από τον διορισμό του και του δίνεται η δυνατότητα να προαχθεί στον βαθμό Α' σε μόλις 5 έτη από τον διορισμό του!!


Αντιθέτως, ο υπάλληλος ΠΕ με διδακτορικό δίπλωμα, ο οποίος σήμερα υπηρετεί στο Δημόσιο, για να καταταχθεί στον βαθμό Δ', θα πρέπει να έχει πραγματική δημόσια προϋπηρεσία μεγαλύτερη των 9 ετών, ενώ για να καταταχθεί στον βαθμό Β', θα πρέπει να έχει πραγματική δημόσια προϋπηρεσία μεγαλύτερη των 23 ετών!!! Επιπλέον, κανείς από τους υπηρετούντες υπαλλήλους δεν κατατάσσεται σε βαθμό Α', με εξαίρεση όσους κατά την έναρξη ισχύος του νόμου ασκούν καθήκοντα προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης και έχουν τον απαιτούμενο χρόνο πραγματικής δημόσιας προϋπηρεσίας που προβλέπεται στην παρ.7 του άρθρου του Νομοσχεδίου!!!


Είναι συνεπώς απορίας άξιο κύριοι Υπουργοί, το πώς επιτυγχάνονται βασικοί στόχοι του ενιαίου μισθολογίου, όπως η εξομάλυνση των μισθολογικών ανισοτήτων μεταξύ υπαλλήλων με τα ίδια προσόντα, καθώς και η δυνατότητα ταχύτερης βαθμολογικής εξέλιξης υπαλλήλων με συγκεκριμένα τυπικά προσόντα, με σκοπό την κατά το δυνατόν άμεση αξιοποίησή τους σε υψηλόβαθμες θέσεις,


όταν στο κατατεθέν Νομοσχέδιο προβλέπεται:


α) η βαθμολογική και μισθολογική πριμοδότηση των νεοδιοριζόμενων υπαλλήλων ΠΕ ή ΤΕ που είναι κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών,


β) η βαθμολογική και μισθολογική πριμοδότηση των νεοδιοριζόμενων υπαλλήλων που έχουν προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα,


γ) η βαθμολογική και μισθολογική πριμοδότηση των υπαλλήλων που υπηρετούν σε κατηγορία ανώτερη των τυπικών προσόντων που κατέχουν (π.χ. κατηγορία υπαλλήλων ΠΕ ή ΤΕ χωρίς πτυχίο),


χωρίς αντίστοιχα να προβλέπεται:


α) η βαθμολογική και μισθολογική πριμοδότηση των ήδη υπηρετούντων υπαλλήλων ΠΕ και ΤΕ που κατέχουν διδακτορικούς και μεταπτυχιακούς τίτλων σπουδών και,


β) η βαθμολογική και μισθολογική πριμοδότηση των ήδη υπηρετούντων υπαλλήλων που έχουν προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα.


Κύριε Υπουργέ, 


Η αφαίρεση της παραγράφου από το άρθρο 28, σχετικής με τα ζητήματα κατάταξης των υπηρετούντων υπαλλήλων ΠΕ και ΤΕ που κατέχουν μεταπτυχιακά και διδακτορικά διπλώματα, σε συνδυασμό με την εξαίρεση των υπηρετούντων υπαλλήλων από την αναγνώριση τυχόν προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα, είναι εξόφθαλμα άδικη και άνιση και συμβάλει στην περαιτέρω οικονομική συρρίκνωση των αποδοχών μας, στα πλαίσια ενός Νομοσχεδίου που, ούτως ή άλλως, μειώνει και σε καμία περίπτωση δεν διατηρεί σταθερή, τη μισθωτή εργασία μας, σε αντίθεση με τα κυβερνητικά επιχειρήματα.


Πολύ περισσότερο δε, οδηγεί σε έναν πρωτόγνωρο ηθικό ξεπεσμό και απαξίωση των προσωπικοτήτων μας, των εκπαιδευτικών μας προσόντων, της αυτογνωσίας μας και εν τέλει των ικανοτήτων μας - του τελευταίου εναπομείναντος οχυρού περηφάνιας και αυτοεκτίμησης ως υπάλληλων του δημοσίου. Στερούμενοι το επίδομα μεταπτυχιακών σπουδών ως μία ελάχιστη και δίκαιη οικονομική αποτίμηση πολυετών κόπων και προσπαθειών, αισθανόμαστε την περαιτέρω απαξίωση του κράτους απέναντί μας, στερώντας μας την ελάχιστη διάθεση προσφοράς στις δύσκολες μέρες που περνάει ο τόπος μας.

Δημόσιος Yπάλληλος Τ.Ε. MSc., PhD